30 January 2011

Cinta pertama

Cinta pertama....


kata orang,cinta pertama akan kekal di hati menjadi kenangan
kata orang juga, cinta pertama adalah yang terindah...

cinta pertama....
adakah ia bermaksud pertama kali kita jatuh cinta?
aku sendiri kekadang keliru dalam mendefinasikan cinta....

bagi aku, cinta pertama adalah bila kita bertemu jodoh yang tersurat sejak di loh mahfuz..
maka ia akan jd cinta pertama dan terakhir walau berapa kali kita sudah jatuh cinta...

ohh cintakah itu atau mungkin saja remaja kini hanya mengikut trend?
kadang2 cinta juga bisa menjadi trend...

pertama kali aku bercinta...
aku tidak rasa ia cinta pertama ku..
tetapi cinta itu mengajar aku erti bertolak ansur dalam perhubungan...

kali kedua aku bercinta...
ia mengajar aku hakikat kehidupan dan juga hakikat sebenar hidup sebagai manusia...

cinta ke tiga...
yang paling aku puja dan paling aku sayang...
cinta kepada dia membawa aku mencari cintaNya....
kasih kepada dia membuat aku nekad meninggalkan yang nyata dan mencari hakiki...
bersama niat itu,takdir tersusun indah atau lebih tepat (bittersweet moment) dalam mencari yang hakiki..

dan aku berharap...
cinta ke empat akan jadi cinta pertama dan terakhirku...
yang mampu membawa aku menuju cinta Illahi...


why suddenly this topic being brought up?
i juz felt like talking bout it...
wanna thz the ex'es also i gez...
cuz sumtimes i realize,i become matured through the ups n down we used to have...

relationship as well as friendships are weird yet sweet..
it teach you lots of things...
and you wont feel afraid to learn cuz you realized that you have the other person to hold you when you are down...

No comments:

Tinggalkan Jejak di sini