04 October 2009

sesuci embun kah?

3 oktober membawa sedikit perubahan dalam hidupku...
Aku tidak mencari mereka...
mereka yang mencari aku...
Aku tidak berusaha mencari kebenaran...
tetapi KEBENARAN yang datang kepadaku...
Aku tidak menolak..aku juga tidak menerima...
Cuba untuk redha dan yakin dengan hikmah tuhan...

Bukan ingin mencari salahnya...
Tetapi lagi aku mengetahui kisah sebelum dan selepas..
Aku lebih tenang..sebab ia mampu membuatkan ku terbang lebih jauh...
saat terpandangkan dashboard yang berlatarkan rama-rama..
aku juga terasa seperti ingin terbang tinggi dan bersinar seperti rama2...
terbang tanpa rasa kecewa.
walaupun jauh di sudut hati..aku sangat kecewa dgn sikapnya...
tidakkah dia pkirkan andai sgala yang terjadi ini berlaku kepada ibu dan kakaknya?
tiada rasakah di hatinya?
bayangkan sja andai kakak dan ibunya diperlakukan seperti itu..
tidakkah dia kecewa melihat kekecewaan mereka?
aku bersedih unt iera,ain,kakaknya dan ibunya serta semua wanita yang mngenalinya..

Sebagai manusia..aku hanya mampu menasihati..
tapi aku x daya mengubahnya...
sebagai manusia...jangan lah kita hanya mengkritik manusia lain..Andai ada salah di pihaknya...
Berusahalah untuk mengubah dan menyedarkan mereka...
bertindak dengan anggota,lisan dan hati...
Selemah-lemah iman adalah mengingkar dgn hati...
selagi termampu,selamatkan lah insan yang kita sayangi...

Tidak beriman seseorang manusia andai ia tidak menyayangi manusia lain seperti dia menyayangi dirinya sendiri...

Hati,tawakal dan bersabarlah..
Akan ku titipkan doa agar kau mnyedari kesilapan yang kau dah lakukan..
tidak hina seseorang itu andai dia meminta maaf dan mnyedari kesilapannya..
malah dia akn disanjung tinggi kerana kejujurannya...
Yakin,Berusaha,Bertawakal dan pasrah dengan ketentuan tuhan..
Semoga tuhan merahmati kalian...

No comments:

Tinggalkan Jejak di sini