18 November 2009

apa bisa rindu menjadi benci???

malam itu indah...
walau gelap malam kelihatan suram di mataku...
bintang tetap bersinar terang...
bulan tiada lagi menghiasi kelam malam itu...
tetapi masih ada sinar bintang di langit malam...
bayu yang berhembus ingin menenangkan jiwa yang gundah
terasa keegoan meninggi tidak ingin dilayan...
tetapi...
jauh di lubuk hati...
ku ucap salam sejahtera kepada memori2 itu...
pedihnya...
tiada terucap..
pabila kerinduan hadir..
ku gubah menjadi benci...

'jangan dibiarkan dendam memenuhi diri...'
hanya keluhan yang terkeluar..
aku letih dalam meniti kehidupan yang terlalu mencabar...
aku tidak tega dituduh perkara yang tidak aku lakukan...
harus bagaimanakah aku hadapinya?
sungguh terluka dan hancur hati saat terkenangkan segala yang terjadi...
hebatnya dugaan mu tuhan...
berikan yang terbaik agar aku kembali berdiri menjejak cintaMU ya allah...
hilangkan duka ini...
hadirkan kebencian dalam hatiku agar aku sedar siapa diri ku...
aku hanya insan lemah..
terlalu banyak kekurangan dalam diri...
tiada setanding dengan dia...
aku hanya insan biasa...
bisakah rindu bertukar benci?
berikanlah yang terbaik untuk hambamu ini Ya Allah...
panjangnya penantian...

hijab yang terbentang mungkin akan tersingkap...
sabarlah hati

No comments:

Tinggalkan Jejak di sini