19 September 2009

agony in life...

the first thing aku terpk bla bgn tidor...
DIA.......

sedih dtg kembali...
hy dlm tdow aku rsa sdkt ktenangan...
aku terpk kn sgala bnda yg terjd ni...
serapuh itu ke kasih die...
mampu membenci setelah berthn lma menyulam rasa...
aku sendiri gagal membenci walau beribu kali di cuba...
tapi...die kelihatan nekad...
aku tak tahu di mana harus ku cari pautan untuk terus berdiri...
kaki dan semangat ku lemah...
aku mengharapkan ini sebagai mimpi buruk ku.
namun malangnya tidak...
Tuhan..
apakah yg sedang di aturkan ini...
Adakah ini yang terbaik untukku??
tunjukkan aku jln kebenaran...
hilang kan rasa sedih ini andai ia yang terbaik...
Bantu aku Ya Allah..
Bantu juga dia...
Aku pohon kepadamu tuhan...
Buangkan segala rasa kecewa di hatinya...
berikan dia hati yg suci dan sabar...
Aku tidak tega mengenangkan dia hidup dalam kesakitan...
Aku ingin menjadi penawar dukanya...
Tapi kini, aku telah menaburkan cuka ke atas lukanya...
i have learnt my lesson god...
i dun know who to believes in...
kenapa ujian sperti ini yang menghiasi hdp ku?
adakah ini tnda kasihmu tuhan...
jika benar,berikan aku ktenangan jiwa di bwah pelindungan mu Ya Allah...
selamatkan dia Ya Allah dr kehancurana....
Hanya engkau yang tahu betapa dalam kasih ku...

Live well or live hell...
i can choose that...

tapi berikan nur kasihmu pdanya allah..
sedarkan dia tentang keindahan cintamu...
khabarkan berita kebesaran mu padanya agar dia lebih bersabar dan bersyukur...
aku cintakan engkau ya tuhan..
aku juga cintakan dia...
bantulah aku...

buangkan segala rsa yang membunuh diri aku...
jangan biarkan dia bertindak luar batasan..
please god..hold him on the ground..
wlau aku juga ingin sekali melihat budak2 itu dipukul..
tapi...please hold him....aku redha akan perpisahan ini...
Setiap kejadian ada hikmahnya..
Mungkin ini yang terbaik...
Sedarkan dia tuhan...
Buangkan rsa2 yang membunuh dirinya..
hadirkan dia memori2 yang indah...

Tuhan...aku bersujud merayu pdamu...
Bantulah aku....
Aku percaya kehadiran mu tuhan...
bantulah aku..
Aku insan lemah yang menagih kasih dan simpati mu tuhan...

Amin....

No comments:

Tinggalkan Jejak di sini