29 September 2009

hijab yang terbuka...

tak tahu apa yang patut diluahkan..
sesungguhnya kenyataan itu menyakitkan...
mereka orang yang sama...
tak tahu nak rasa apa...

sesekali rasa cam nak marah diri sendiri sbb bodoh sgt...
sesekali rasa cam nak orang yang mencari masalah...
ntahla...terkedu aku dengan berita tu...
rasa cam langit menghempap diri...
hujan turun tanpa dipinta...
masa tu yang aku ingat, hyst and faez...
i need help..
aku da xleh control anger...
g bilik hyst..die xde
last2 amek kputusan g amek air smayang n solat...

tp rasa tu terlalu baru..
dalam sembahyang...
mengalir air mata...
rasanya x khusyuk aku sembahyang...
tapi aku cuba untuk khusyuk...
sambil mulut terkumat kamit membaca surah....
air mata tak henti-henti mengalir...
sakit yang ku rasakan terlalu berat...
sudah puas aku mengadu pada tuhan..
sedikit lega...

tapi 5 min kemudian..rasa tu dtg kembali...
allahuakbar.istighfar azie..
bwa bersabar..
tuhan x uji hambanya di luar kemampuan...
telefon aku capai dan num faiz di dail...
sampai habes kredit aku luah...
masih x lega....
hati x henti2 beristighfar untuk tenangkan jiwa...
tapi kenyataan terlalu memahitkan...
aku puasa ari ni..
tapi sampai saat aku menulis blog ni..
aku masih belum makan apa2...
aku kenyang dengan sendiri...
hanya seteguk 100 plus aku bedal...
untuk berbuka..
ntahla...
tuhan,berikan aku kekuatan....
Kenyataan yang terlalu pahit...
bukan kerana terlewatkan..
tetapi terasa kebodohan diri sendiri yang terlalu mengasihani manusia..
adakah itu ciri2 akhlak yg buruk?
aku terlalu mengasihani manusia sehingga aku terlalu sakit...
entry kali ni... menyampaikan kesedihan yang x terucap...
aku menuliskan kesedihan...
dahan yang telah rapuh..
menjatuhkan aku dan melukakan aku terlalu dalam...
aku tak jumpa pemegang yang kukuh untuk aku berdiri dan meneruskan perjalanan....
Selamatkan jiwaku Ya Allah..
Engkau maha mengetahui lagi maha mengasihani...

No comments:

Tinggalkan Jejak di sini