20 September 2009

Kisah a-z

Kerispatih – Bila Rasaku Ini Rasamu

aku memang terlanjur mencintaimu
dan tak pernah ku sesali itu
seluruh jiwa telah kuserahkan
menggenggam janji setiaku

ku mohon jangan jadikan seperti
alasan kau menyakitiku
meski pun cintamu tak hanya untukku
tapi cubalah sejenak mengerti

reff:
bila rasaku ini rasamu
sanggupkah engkau menahan sakitnya
terkhianati cinta yang kau jaga
cuba bayangkan kembali
betapa hancurnya hati ini kasih
semua telah terjadi

aku memang terlanjur mencintaimu

dengar lagu ni..buat aku teringat bagaimana aku berchenta dgn dia...

i never regret my decision for loving you...

this song really reflects my soul and my story...

aku rasa aku terlalu byk berpk la...

cuz skang aku tgh pk knapa aku bwad kputusan gtu n smpai jd cm ni..

mmmm

aku keliru dalam mengejar cinta tuhan dan cinta duniawi..

aku nak carik cinta tuhan...aku nak carik keredhaan dia...

dan aku jugak nak membina jati diri muslimah..

untuk dia...sbb aku syg dia...

aku nk jd wanita kebanggaan parents dan dia..

mcm saidatina fatimah...itu impian aku...itu cita2 aku..

salah kah aku???

korang mgkn ckp aku ni dasyat...mcm ustzh ke ape ke..

tapi apa slhnye klau juz nk carik keredhaan tuhan??

aku rindu sgt2 kt tuhan...im not boasting..aku nk luah apa yg aku rsa je..

aku jugak rindu kayzier...


aku memilih jalan susah ni sbb aku syg dia...

aku sakitkan ati dia sbb aku syg dia...

klau x,aku x kn mampu lakukan...


aku sayang nak lepaskan kayzier...

he's perfect... ok tpu la klau perfect sgt...

tp dia mnepati apa yg aku nak...

ada agama,hormat parents aku,hormat aku,syg aku,ckp x penah tggi suara walaupun dia ngah marah,x pernah berkira...dia laen...aku suka dia sbb cara dia berfikir...dia x selfish...dia x pndang hina org yg rendah darjat dr dia...dia hormat smua org...

tp dia pun manusia biasa...ada buat silap...

klau di antara kami ada buat silap..kami saling tegur2 la...sh

dia sgt baik..x penah tggi suara dgn aku...mna nk jmpa gtu...

Aku selalu minx nasihat mreka2 yg dekat dgn aku..

cane aku nk dpt dua2 skaligus..aku syg dua2...tuhan dan dia...

tp diorg no idea...aku kna pk sniri...

bila da jd gtu..aku byk bca buku yg memotivatekan diri aku dan buku agama...

unt kuatkan semangat..aku x brani nk lakukan..

aku syg dia sgt2...aku tkt dia terluka..klau bleh aku nk bg smua kebahagiaan yg ada kt dunia ni pd dia..aku sakit pn xpa...xkisah..aslkn dia hepi...

aku nk jadi wanita yg berjalan dgn dia mnuju cinta ALLAH SWT...

tapi aku x taw cara..

hmm ada rsa yg berbuku di dalam hati...

aku nak dia rsa perasaan itu...dan skarang dia sedang merasainya..

bezanya aku dan dia...

aku memaafi..dan dia meninggalkan aku kerana rasa itu...

setiap kali berlaku salah paham..aku memberi ruang unt dia membela dirinya..

tp tiada ruang unt aku membela diriku,yg penting..aku da melukainya.. aku yang kejam...tiada peluang dibuka..tiada soalan berbentuk

"kenapa azie buat cm ni..."

"apa yang mendorong azie bwad cam ni.."

"apa yang sy da buat smpai awk tergamak buat cm ni..."

"kenapa awk mudah percaya ckp org lain dr ckp sy..."

tadek langsung soalan gtu...aku trus dijatuhkan hukuman mandatori...

benci smpai mati...

"sy akn smpn msg awk ni...unt bwad sy benci awk slamanya..."

beratnya hukuman...luluh hati ku mendengar...teganya dia membenci...

sekian lama menyulam rasa,sebentar cuma dia membenci..

aduh tuhan....berikan ku petunjuk...aku hamba yang lemah..

tak mampu memikir apa yg baik dan buruk lagi..

siapa yang salah...siapa yang betul...

salah kah aku kerana merasa marah??

salahkah aku unt memprotes?
adakah hidupku hanya unt menyenangkan hati org lain dan membiarkan hati sniri terluka slalu??
tuhan...hikmah apa yg engkau cuba tunjukkan
aku mengharapkan kebahagiaan setelah apa yg ku laluui dlm hdp ini...
masih adakah sinar untukku tuhan...aku letih...


Lelaki,kenapa asek nmpk slh org laen...bnda yg sma tlh kau lakukan pda aku... kenapa bila kini rasa itu menjengah diri, lalu hilang kewarasan fikiran kau...


i do love you..

but i dun know whom to choose....

i choose god...and i want you...

i juz wanted to say..

if ever u read diz out...

i will always love u...

timbalah ilmu...

matangkan diri dan pemikiran..

sampai masa....

jadikan aku yang halal untukmu...

aku akan terima seandainya itu jodohku...


awak...sy ttp syg awk...smpai bila2....HLOVATE...

awk mcm jade..dan sy mcm trisy...

1 comment:

SJ said...

nice poem!

ps you're invited to comment on my post too =)

Tinggalkan Jejak di sini