18 October 2010

Home suweettt home (weekend)

 hoyeahh!! da lama x balik rumahh....
since raya,last week baru dapat balik rumah...
walaupun penang-As sgt laaa dekat..
tapi masa amatla mencemburui diri...haha
macam2 da plan bila nak balik umah ni....
antaranya... ^^
1. nak tgk tv
2.nk tgk tv
3. nk makan puas2..
4. nak makan puas2..
5. nak rehat puas2...
6. nak guling2 atas katil yang telah lama di tinggalkan tu puas2....

hehhehe
tapiiii....
bila balik umah...
lain  yang menanti....
huk2...

ohh apakah ini???
OMG....
x kusangka...
saat terjejak nya kaki ku di rumah (lama)...
ada suara2 da bagi hint...
ptg ni kita p umah sana (yg dlm gmba di atas) ek....
tolong cabut rumput liar...
dan tolong tanam rumput....
i was like... 
"err wuts again?org salah dgr ka mama?"
wawawawa

-end of argument dgn Mrs Boss...-


mencabut rumput
hoyeahh....
naseb baek bila petang menjelma, kawasan tepi umah ni da teduh....
terpaksa la cabut rumput2 liar ni b4 tanam rumput carpet dgn nma spesies japanica-ape-ke-benda-tah.....
tengah2 aku ralit dok cabut rumput en....
tiba2 dengar suara bebudak menjerit....
terpanggung kepala aq....heheheh

adik (yg kecik tu) : abang!!aku dapat ikan keli wehhh!!besaqq siott!!!
abang : mana2??!! wow!!besaqnyaa!!jom balik!! ^^

uhuhuhu
aku yang tgh mencabut rumput pun turut tertarik nak tengok apa yang bebudak tu seronokkan sangat...
perghhh besaq sungguh ikan tu...
jeless aku...
aku x besa p mengail...(bahasa bakunya memancing)...
bila tgk bebudak ni excited gtu... 
aku pun tumpank excited sama...
haha trus lari masuk dalam rumah bising2...

aku : mama!!mama!! budak2 tu dapat tangkap ikan kelii!!!! (dengan penuh excited)
mama : ya ka??besaq ka??
aku : besaqqqqqq!!punya besaq sampai depa pun trus balik umah da tu...x sambung mengail (masih excited)
mama pun menjenguk ke luar dan nmpk bebudak tu beransur pergi....
aku : jelesnyaa depa reti mengailll (nada frust trokkkk)

pak aku?
dia gelak tengok aku bwad perangai tah hapa2 x padan dengan umoq....huhuhuhu

pas tu...bila da masuk dalam rumah..
aku da malas nak kuar..




kat dalam umah..ni laen plak cita dia....
huahua depa (tukang kabinet nii) tgh pasang kabinet....
dari zero to sumting la...
aku lawan melengung tengok depa bwad keja...
macam2 tools depa ada...
KAGUM2!!
hohohhoho

kenapa aq dok bz body tgk depa bwad keja???
apa leh bwad...
slagi diorg x abes keje....aku x leh balik sbb kena temankan my mum...
nant nk kunci umah ni balik...haishh bosan jugakklaaa menunggu je..

bila usya2 diorg pasang kabinet ni...dapat la jugak ilmu baru...
heheehhe
tapi bila tgk diorg dok pasang2 n potong2 kayu la apa la..
yang aku nampak hanyalah matematik....
ang x reti math...ang xleh nak bagi benda tu balance and cantik...
selain perlukan skill unt bertukang...
respect dowhh tgk diorg bwad keje cermat na mampos...
hohoho

my mom asek cakap "cermat sungguh depa ni bwad keja...very particular.."
aq reply dengan nada bosan : haruslaaa hati2....klau x, sapa nak upah depa..kena la jga nama bisnes...
*giler skematik jawapan aq*
hahahahha

tapi bukan tu je benda yang terjadi ketika ini...
dalam masa yang sama..
pakcik elektrik datang...
hehehhehe




dia datang pasang downlight....
ini pun best jugak usya...
tgk dia dok psg wire2 smua tu...
cane die sambung wayar2 neutral...
tgk cane die kena Electric shock...
hehe yerp!
aq da cuak tgk die kena letrik shock...
tp dia kata...
"chillex la~ normal la kena shock klau da nma pun main dgn letrik..."
hehehe

ok tipu2...
dia x cakap la chillex kan..tu sah2 la ayat aku...
dia sengih ja...ckp dia OK ^^

soo that's what keeps me busy during my weekend...
now..da balik maktab..
da stat bz...
pas exam baru aq leh balik umah...
huhuhuhuhuhu

No comments:

Tinggalkan Jejak di sini